Subban, The Implementation of KTSP to
Improve Islamic Lesson Learning Quality in Rantauprapat State Islamic Junior
High School. The Thesis of Postgraduate Program of State Institut for Islamic
Studies Medan, 2012.
This research study the implementation of KTSP to Improve
Islamic Lesson Learning Quality in Rantauprapat State Islamic Junior High
School. The research purpose to describe: 1) the codification of KTSP in order
to improve learning of Islamic Lesson, 2) the composing of Syllabus and
Learning Plan to improve learning quality for Islamic lessons. 3) the learning
process of Islamic lessons, and 4) the evaluation system used to improve
Islamic lessons learning quality.
The research is qualitative field research which purpose to
explore and describe KTSP application as it was found in Rantauprapat State
Islamic Junior High School. To obtain its data, the research used interview,
observation and document study.
The research concluded that: first, to codify KTSP, Rantauprapat
State Islamic Junior High School followed the steps below: 1) forming the
codifier team, 2) evaluating former curriculum, 3) composing the first
documents, 4) composing the syllable and learning plan, 5) revising curriculum
draft 6) finalization, 7) validation.
Second, to compose the
syllabus and learning plan, the teachers followed next steps: 1)
identification, 2) standardization, 3) choosing the learning subject, 4)
planning the learning strategy and its operational steps. 5) deciding assessment
instrument, 6) allocating the time.
Third, in fact, the learning of Fikih, Akidah-Akhlak,
Alquran Hadis dan Sejarah Kebudayaan Islam in State Islamic Junior High
School is quite different with the learning plan as most detailed guidance in
teaching.
Fourth, to improve
learning quality of Fikih, Akidah-Akhlak, Alquran Hadis and Sejarah
Kebudayaan Islam in Rantauprapat State Islamic Junior High School, it used
an evaluation system consisted of: curriculum evaluation, learning evaluation,
and learning achievement evaluation.
التجريد
سبان. 10 1920.
تطبيق منهج التعليم لترقية جودة تعلم
الدروس الأسلامية في المدرسة الثناوية الحكومية برنتوفرافت. الرسالة العلمية
للحصول على درجة الماجيستر في الجامعة الإسلامية الحكومية سومطرا الشمالية ميدان 2012.
كان البحث دراسة عن
تطبيق المنهج لترقية جودة تعلم الدروس الإسلامية في المدرسة الثناوية الحكومية
برنتوفرافت. هدف البث وصف:1) تأليف منهج التعليم لترقية جودة تعلم الدروس الأسلامية في المدرسة
الثناوية الحكومية برنتوفرافت. 2) تأليف المنهج الدراسي و إعداد التعليم لترقية
جودة تعلم الدروس الأسلامية. 3) علمية التعليم لترقية جودة تعلم الدروس الأسلامية.
4) نظام تقييم لترقية جودة تعلم الدروس الأسلامية في المدرسة الثناوية الحكومية
برنتوفرافت.
كان البحث نوعيا
يكشف و يصف عن تطبيق منهج التعليم لترقية
جودة تعلم الدروس الأسلامية في المدرسة الثناوية الحكومية برنتوفرافت مثلما وجد
فيها. للحصول على البيانات المحتاجة استعمل البحث ثلاث أدوات هي الحوار و المراقبة
و دراسة التسجيلات.
حصل البحث على أن:
الأول, في تأليق منهج التعليم في المدرسة الثناوية الحكومية الإسلامية رنتوافرات
عدة خطوات هي:1) تكوين فريق المؤلف. 2) نقد المنهج السابق. 3) تأليف النسخات
الأساسية. 4) تأليف المنهج الدراسي و إعداد التعليم. 5) التنقيح. 6) التكميل و 7)
التصحيح.
الثاني, أن في
تأليف المنهج الدراسي و إعداد التعليم خطوات هي: 1) التعريف عن المدرسة و الفصل 2)
تقرير معايير المهارة المرمية. 3) تقرير مادة التعلم.4) تخطيط استرتاجية التعلم و
خطواتها. 5) تقرير طريقة تقد تعلم الطلبة و أدتها. 6) تقرير الوقت.
الثالث, أن تعلم دروس الفقه و عقيدة أخلاق و القرآن الحديث
و تاريخ خضارة الإسلام لا يجري مثلما خط في
إعداد التعليم الذي هو مرشد في عملية التعلم.
الرابع, أن أسس
نظام خاص في نقد تعلم الطلبة لترقية جودة تعلم الدروس الإسلامية السابقة في
المدرسة الثناوية الحكومية رنطوفرافت. هذا النقد يحتوي على: نقد عن النمهج و عن
عملية التعلم و نتيجة التعلم.
0 comments:
Post a Comment